פיגוע ירי בשומרון • אש נפתחה לעבר רכב ישראלי, הורים נרצחו לעיני ילדיהם

    בנצי ליזרוביץ 8 Comment on פיגוע ירי בשומרון • אש נפתחה לעבר רכב ישראלי, הורים נרצחו לעיני ילדיהם
    22:17
    07.05.24
    אבי מימרן No Comments on ראש מועצה בגבול הצפון: מודאג שלא חותרים להכרעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע קשה בעיצומם של ימי החג: אש נפתחה לעבר רכב ישראלי באיזור בית פוריק, בין איתמר לאלון מורה. ברכב היו זוג הורים וארבעת ילדיהם. כוחות ההצלה מטפלים בנפגעים. נקבע מותם של ההורים.

    סמוך לשעה 21:00 נפתחה לעבר הרכב אש, ככל הנראה מרכב חולף. ברכב נסעה משפחה מהיישוב טלמון. לפי הדיווחים, פינוי הנפגעים התבצע תחת אש, כשירי בוצע לעבר כוחות ההצלה שפעלו לחילוץ הנפגעים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א ערכו בדיקה רפואי ל – 4 ילדים שככה"נ חולצו מהרכב והובאו לצומת איתמר. הילדים בגילאי , בן 4 חודשים, בן 4,  בן 7 ובן 9 לא נפגעו ולא נזקקים לפינוי לבית חולים.

    יוחאי שלו ראש סניף 'שומרון' של איחוד הצלה מסר: "בהגעת מתנדבי איחוד הצלה מהישובים הסמוכים אלון מורה ואיתמר לזירה הם נתקלו בזירה קשה מאוד. ההורים היו ברכב ללא רוח חיים ולא היה ניתן למרבה הצער להציל את חייהם. הילדים שהיו ברכב למרבה הנס לא נפגעו וטופלו במצב קל בעקבות חרדה. לזירה הגיעו תוך דקות ספורות כוחות רפואה של צה"ל וצוות הביטחון של המועצה האזורית שומרון, נסיבות המקרה בבדיקה של כוחות הביטחון".

    פאראמדיק מד"א בועז מלכה שהגיע למקום סיפר:  "המראה היה קשה מאוד, ראינו רכב במרכז הכביש כשלצידו שכב גבר בשנות השלושים כשהוא עם פציעות בפלג גופו העליון ובתוך הרכב ישבה אשה בשנות השלושים גם היא עם פציעות קשות בפלג גופה העליון , הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

    ברכב הירוי נמצא נשקו האישי של אב המשפחה, שלא הספיק להשיב למרצחיו. היורים נמלטו מהזירה, צה"ל החל להזרים כוחות רבים לאיזור, ומנהל מרדף אחרי המפגעים. הכניסה ההמונית לקבר יוסף בשכם שתוכננה להיום – בוטלה. איזור מזרח שכם הוכרז כשטח צבאי סגור.

    בחמאס בירכו על "הפיגוע ההירואי, וקוראים לעוד פיגועים איכותיים. הציונים ישלמו את מחיר מדיניות נתניהו הנפשעת בכל מקום" – אמר דובר הארגון בחו"ל.

    שר החינוך נפתלי בנט הגיב לפיגוע: ״פקודת הקרב של אבו מאזן יושמה הערב בישראל, והיא אדומה מדם. לעם שמנהיגיו מעודדים רצח, לעולם לא תהיה מדינה, ואת זה צריך להגיד חד וברור. כעת תם עידן הדיבורים, הגיעה עת מעשים״.

    הוא העביר לנתניהו השוהה בניו יורק רשימת דרישות לנוכח הפיגוע, ביניהם הפסקת קשירת ידי הלוחמים ומתן גיבוי למפקדי השדה, בנייה מיידית של שכונה או יישוב כתגובה על כל פיגוע, והחזרת הרוצחים מעסקת שליט לכלא מיידית. לדבריו: ""יש דרך אחת לעצור את הטרור – והיא שהאוייב שלנו יבין שהוא לא משתלם יותר. דם יהודים הפך להיות המצרך הכי זול במזרח התיכון, והגיע הזמן לגבות על כך מחיר".

    השר אורי אריאל אמר בתגובה לפיגוע: ״האירוע הרצחני שהותיר משפחה יתומה מהוריהם הוא תוצאה והמשך ישיר למסכת השקרים של אבו מאזן אתמול באו״ם. האחריות היא שלו ובאחריותו הבלעדית ועליו לתת את הדין על כך. התשובה לרצח הנורא חייבת להיות סיפוח שטחי c והרחבת ההתיישבות בירושלים ויהודה ושומרון״.

    שר הביטחון יעלון אמר לפני שעה קלה: "הפיגוע הרצחני הערב הוא המשך ברור להסתה נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה, ולניסיונות החוזרים ונשנים להוציא אל הפועל פיגועים. המלחמה בטרור דורשת מאיתנו נחישות, יד ברזל ואורך רוח. אנו נאבקים באויב צמא דם וחסר מעצורים, ולמרבה הצער גם סופגים אבדות במהלך הדרך. בשעה הזו צה"ל ושירות הביטחון הכללי מנהלים מרדף אחר הרוצחים. נרדוף אחריהם ולא נשקוט עד אשר נניח ידנו על הרוצחים ושולחיהם. אני מבקש להשתתף בצערה של משפחת הנרצחים".

    גורם צבאי בכיר אמר הערב ל'קול חי': "מדובר בפיגוע חמור מאד ואנו נוקטים בכל הפעולות בשטח. אנחנו לא יכולים לומר כרגע האם מדובר ברוצח אחד או כמה וכן לא יודעים עדיין האם מדובר בחמאס או בארגונים אחרים. בשטח פועלים כרגע כוחות גדולים כדי לנסות ולאתר את המפגעים. במקביל צה"ל יטיל כתר על מספר כפרים באזור הפיגוע כדי להביא למציאת ולכידת הרוצחים".

    הגורם מספר כי הלילה ומחר יתקיים תיגבור של 4 גדודים קרביים כדי לוודא ולאבטח את המצב המבצעי כדי לא לדרדר את האירועים. "יש אוירה אחרת בשטח. זה לא במושג של אינתיפאדה אך בהחלט יש אוירה אחרת בשטח ולא רק בירושלים" אומר הגורם.

    מהערכה ראשונית עולה כי בפיגוע היו מעורבים, ככל הנראה, שני נשקים, אחד מהם ככל הנראה בקוטר המתאים לנשקי מנגנוני הביטחון של הרש"פ. פרטים אלו נבדקים כעת בשטח. יכול וגם תצפיתן היה מעורב, מה שככל הנראה מסתמן כי מדובר בחוליה או יותר שארבה לרכב בפיגוע מתוכנן מראש. המחבלים ריססו את החלק הקדמי של הרכב באופן שיטתי מקדימה ומהצד במטרה לוודא הריגה. לא ברור האם המחבלים שמו לב לילדים שישנו במושב האחורי.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      השם מלך, השם מלך, השם ימלוך לעולם ועד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    2. 6

      כואב מאד לשמוע על הפיגוע המצמרר! אבל מאד חבל שכבוד השר אורי אריאל שיודע מעולה לחפות על הפרובוקציה התמידית שלו בתגובה חריפה וראשונית אורי היקר תפנים אין עלייה להר הבית יש פחות פגועים

    3. 5

      אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    4. 4

      צריך לזה סוף והחכם עיניו בראשו אסור לוותר ואני מקוה שאתם יודעים למה אני מתכוון

    5. 3

      ה' רומז לנו ואנחנו לא מבינים עד שהוא נותן לנו דפיקה על הגב כדי שנתעורר, חייבים להתחזק!!! שכל אחד יקבל על עצמו קבלה לאורך כל השנה!

    6. 2

      הצילו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      איזה פחד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ה' ישמור!
      יימח שמם של כל הערבים!!!!!!!

    7. 1

      בחדשות שלכם נאמר שנשרו 4 יתומים מהפיגוע הקשה. נדמה לי שראיתי איפה שהוא שישנם 2 ילדים נוספים שלא היו ברכב…
      בשורות טובות